Erityisapu

Matkustatko Australiaan?

Sinulla pitää olla lääkärintodistus ja muut tarpeelliset asiakirjat, ja sinun pitää ilmoittaa tullissa kaikki lääkkeet. Muuten ne voidaan takavarikoida.

Erityisapua koko matkan ajan

Olemme sitoutuneet toteuttamaan positiivisen matkakokemuksen kaikille matkustajille. Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset matkaa koskevia erityisjärjestelyjä, ota yhteyttä varauspalveluun

Ota yhteyttä varauspalveluun

Lisätietoja:

Pyydä erityisapua osoitteesta aa.com

Kun teet varausta aa.com-sivustolla, valitse matkustajatietojen täytön yhteydessä vaihtoehto "Erityisapua tarvitaan" / "Special assistance required". Avautuvalla sivulla voit:

  • pyytää pyörätuolipalvelua
  • pyytää henkilökohtaista apua, jos olet kuulo-, näkö- tai kehitysvammainen tai jos sinulla on kognitiivinen vamma
  • ilmoittaa, jos otat matkalle mukaan sähköisiä lääketieteellisiä hoitovälineitä tai avustajaeläimen (ilmoitus tulee antaa 48 tuntia ennen lennon lähtöä).

Lennätkö jonkun kumppaniyhtiömme lennolla?

Kaksi tiimiä auttamassa sinua kaikissa asioissa

Erityisavun koordinaattorit

Kysymykset ja järjestelyt ennen lentoa

Tarvitsetko erityisapua? Oletko jo pyytänyt apua? Koordinaattori ottaa yhteyttä ennen lentoa varmistaakseen, että kaikki terveysasioihin liittyvät paperit ovat valmiit ja pyynnöt on järjestetty.

Ota yhteys erityisapuun

Erityisavun koordinaattorit osaavat auttaa seuraavissa asioissa:

  • Apu pyörätuolin kanssa liikuttaessa
  • Liikkumisapu, lentokoneeseen ja lentokoneesta siirtyminen
  • Matkustaminen avustajaeläimen kanssa*
  • Matkustaminen kannettavan happikonsentraattorin (POC-laitteen) kanssa*
  • Paristokäyttöiset lääkinnälliset laitteet
  • Matkustaminen 7 päivän sisällä lasketusta ajasta tai synnytyksestä
  • Vierekkäiset istumapaikat itsellesi ja avustajallesi
  • Liikkumisapuvälineiden purkaminen ja pakkaaminen

Americanin vammaistiimi

Jos sinulla oli erityisapuun liittyvä ongelma edellisellä matkallasi, soita vammaistiimillemme. Meillä on siellä erityisiä valitusvastaavia (Complaint Resolution Official, CRO) valmiina auttamaan:

Ota yhteyttä Americanin vammaistiimiin

Tarvitsemme ilmoituksen vähintään 48 tuntia ennen lennon lähtöä, jos matkalle tarvitaan tunneperäisistä tai psykiatrisista syistä palvelueläin, tai POC-laite.

Terveys ja hyvinvointi

Kuulovammaisten apu

Kerro porttivirkailijalle, lentoemännälle tai stuertille, jos tarvitset apua tärkeiden lentoa koskevien ilmoitusten kuulemisessa. Turvallisuusvideoihin on saatavilla tekstitys.

Näkövammaisten apu

Jos tarvitset apua lähtöselvityksessä tai portille siirtymisessä, kerro siitä lipputiskin virkailijalle. Voit myös pyytää lentoaseman pyörätuolin, avustajan tai ohjeita lennon varatessasi tai lentoasemalla.

Kognitiivisiin ja kehityshäiriöihin liittyvä apu

Voimme auttaa asiakkaita, joilla on kognitiivisiä tai kehityshäiriöitä, siirtymään lentokoneeseen ja lentokoneesta ja pääsemään jatkolennolle. Henkilökohtaista tai jatkuvaa tukea tarvitsevilla matkustajilla tai matkustajilla, jotka eivät pysty noudattamaan turvallisuusohjeita, tulee olla matkaseuranaan turvallisuusavustaja.

Erityiset istumapaikat

Pyrimme parhaamme mukaan järjestämään mukavimmat ja käyttökelpoisimmat istumapaikat matkustajan tarpeiden mukaan. Valitsethan istumapaikan varausta tehdessäsi tai ota yhteyttä varauspalveluun, jos tarvitset apua parhaiten soveltuvan istumapaikan varaamiseen, erityisesti seuraavissa tapauksissa:

  • aiot matkustaa turvallisuusavustajan tai jonkun muun sellaisen henkilön kanssa, joka avustaa sinua lennon aikana
  • et voi liikkua kiinteän käsinojan yli
  • matkustat avustajaeläimen kanssa
  • jalkasi on jäykkä tai liikkumaton
  • tarvitset ylimääräistä tilaa.

Erityisapua tarvitsevat asiakkaat voivat pyytää aikaista koneeseennousua portilla.

Lisätila matkan aikana

Jos matkustajan keho yltää yli 2,5 cm (1 tuuman) yli käsinojan ulkoreunan ja turvavyön lisäosaa tarvitaan, matkustajan tulee hankkia ylimääräinen istumapaikka. Suosittelemme asiakkaita kiinnittämään lippuvarauksen yhteydessä huomiota kaikkiin istumapaikkatarpeisiin.

  • Kun soitat ja teet varauksen, varauspalvelu pitää huolen siitä, että saat kaksi vierekkäistä istumapaikkaa samalla hinnalla.
  • Jos et varannut ylimääräistä istumapaikkaa etukäteen, kysy lentokentän virkailijalta, onko kahta vierekkäistä istumapaikkaa tarjolla.
  • Sinulle saatetaan tarjota istumapaikkaa paremmassa palveluluokassa, jossa on enemmän istumatilaa; tällöin olet vastuussa hintaerosta.
  • Jos tilaa ei ole alkuperäisellä lennolla, voit ostaa istumapaikat toiselle lennolle samalla hinnalla kuin mitä maksoit alkuperäisistä istumapaikoista.

Hätätilanteiden vapaaehtoispalvelut

Sallimme pätevien lainvalvontaviranomaisten, palomiesten ja ensihoitajien tarjota vapaaehtoisapua lennon aikaisissa hätätilanteissa Voluntary Provisions of Emergency Service Program -ohjelmamme mukaisesti.

Air Carrier Access Act (lentoliikenteen apuohjelma) This content can be expanded